Paracentrum Texel

Bij Fosby leggen we de lat graag hoog. En soms moet je een beetje risico nemen om resultaten te behalen. Dat alles komt mooi samen bij het werken voor Paracentrum Texel. Je springt letterlijk uit een vliegtuig en krijgt er enorme een kick voor terug. Samen zorgen we voor succesvolle campagnes en nieuwe records voor échte hoogspringers. En dat al 15 jaar!

Paracentrum Texel is in 1969 opgericht. Rechthoekige parachutes bestonden niet, de ronde parachute was de norm en de vrije val alleen voor zeer ervaren springers. Paracentrum Texel is al decennialang het hart van de nationale- en internationale springwereld. Duizenden cursisten hebben hier hun brevetten gehaald en duizenden ervaren springers komen regelmatig om hun techniek te verbeteren, boogies (springfestijn) te springen of mee te doen aan wedstrijden.

Voor Paracentrum Texel was online marketing in 2005 nog onbekend, maar het werd wel gezien als hét middel om het aantal recreatieve springers te vergroten. Dat was de start van de samenwerking en de afgelopen 15 jaar is deze samenwerking steeds intensiever geworden. Inmiddels zijn wij door de fijne samenwerking ook ieder jaar met het Fosby team op Texel te vinden en maken de Fosby medewerkers een duosprong.

De eerste sprong met Google Ads

Al vanaf 2005 zijn we actief met online campagnes voor Paracentrum Texel. Sindsdien zetten wij al campagnes op die ieder jaar opnieuw zorgen voor naamsbekendheid en records in tandemsprong-reserveringen.

Het effect van een betere vindbaarheid bij Google werd direct in het eerste jaar al zichtbaar. Het aantal boekingen voor duosprongen groeide in het eerste jaar met tientallen procenten. En dit waren niet alleen mensen die al op Texel waren, maar ook mensen die speciaal naar Texel kwamen voor een duosprong.

Campagnes blijvend optimaliseren

In Google Ads halen we steeds de top in de Google zoekresultaten. Samen met Paracentrum Texel bekijken we iedere maand de doelstellingen en optimaliseren we onze campagnes. Zo hebben we ieder jaar blijvend groeiende resultaten en verbreken we continu records.

Voor Paracentrum Texel is de zomer het absolute hoogseizoen. Dit is de belangrijkste periode om nieuwe springers te werven. Onze focus in de campagnes gaat dan voornamelijk naar de tandemsprong (of duosprong). In het laagseizoen draaien we ook campagnes voor de rondvlucht boven texel en de opleidingen die er bestaan om zelf te kunnen springen. 

Het effect van een betere vindbaarheid bij Google werd direct in het eerste jaar al zichtbaar. Het aantal boekingen voor duosprongen groeide in het eerste jaar met tientallen procenten. En dit waren niet alleen mensen die al op Texel waren, maar ook mensen die speciaal naar Texel kwamen voor een duosprong.

Paracentrum Ameland en Zeeland

Met de uitbreiding van locaties konden we de samenwerking verder intensiveren. We voeren ook campagnes uit voor de locaties Ameland en Zeeland. 

Gebroken records

We willen voor Paracentrum Texel ieder jaar records blijven breken. Daarom kijken we ook op strategisch niveau veel mee met het bedrijf. Zo was het in 2020 zinvol om in te zetten op de verkoop cadeaubonnen omdat fysieke sprongen tijdelijk niet mogelijk waren door COVID-19. Daarnaast proberen we jaarlijks een aantal records te breken, zoals:

paracentrum-denice
Paracentrum-steven

Campagnes voor de hoogste sprong

Naast de SEA activiteiten zijn we al snel SEO in gaan zetten. Dit bleek al snel succesvol en we zagen dat ook de betaalde campagnes, zoals de remarketing campagnes, beter gingen presteren. Inmiddels hebben we op veel belangrijke zoekopdrachten een toppositie in Google en zien we het aantal boekingen uit het organische kanaal jaarlijks stijgen.

Onze specialist:

Denice

“Ieder jaar breken we weer het bestaande record. Paracentrum Texel is natuurlijk afhankelijk van verschillende factoren, zoals bijvoorbeeld het weer. Daar spelen we dan ook direct op in. We hebben wekelijks overleg met elkaar om lopende campagnes te optimaliseren of met nieuwe campagnes in te spelen op de actualiteiten.”​

Paracentrum Texel over de samenwerking

“Samen met Fosby genereren we een een constante stroom van bezoekers naar onze website. Deze samenwerking ervaren wij niet alleen als prettig en persoonlijk, maar nog belangrijker: het leidt tot zichtbare resultaten en een hogere omzet.”

– Jan Boyen,

directeur bij Paracentrum Texel

Neem nu contact op!

Wil je jouw online marketing uitbesteden? Neem contact op voor een vrijblijvende audit: +31 318 – 49 53 67