Adverteren op Pinterest

Pinterest is hét social media platform waar meer dan 4,2 miljoen Nederlanders hun inspiratie vandaan halen. En met een jaarlijkse groei van ongeveer 10% is de verwachting dat dit de komende jaren alleen nog maar door blijft groeien.

Daarnaast is het sinds 2019 ook mogelijk voor bedrijven om te adverteren via Pinterest. Wij bij Fosby maken het onze missie om te zorgen dat jij meteen zichtbaar wordt voor jouw doelgroep en daarmee zorgen wij voor meer verkeer, een grotere merkbekendheid en het maximaliseren van conversies!

Waarom Pinterest Ads uitbesteden bij Fosby?

0 +
Jaar ervaring
0 +
Recordbrekers
Top 0
Emerce Beste Digital Agency

Wat zijn Pinterest advertenties?

Pinterest Ads is het maken van campagnes en advertenties op het social media kanaal Pinterest. Ze lijken erg op de normale pins die iedereen kan posten, alleen zijn deze gesponsord om beter zichtbaar te zijn bij relevante zoekresultaten.

Pinterest wordt door consumenten gebruikt om inspiratie op te doen en ideeën te krijgen. Binnen jouw social media strategie is Pinterest dus het ideale kanaal om aan het begin van de customer journey in te zetten en potentiële klanten bewust te laten worden van jouw merk.

Hoe werkt adverteren op Pinterest?

Om te beginnen met het adverteren op Pinterest moet je een zakelijk account aanmaken en dit koppelen aan de Pinterest Ads Manager. Voor het maken van een advertentie moet je allereerst een campagnedoel selecteren. Pinterest geeft hierin vijf opties die onderverdeeld zijn in drie categorieën: merkherkenning opbouwen, overweging beïnvloeden en conversies genereren.

Nadat je een campagnedoel hebt geselecteerd ga je bepalen hoeveel budget je wanneer en hoelang wilt inzetten. Tot slot bepaal je zo nauwkeurig mogelijk je doelgroep aan de hand van standaard factoren zoals geslacht en leeftijd, maar daarnaast is het ook mogelijk om te targetten op specifieke zoektermen die met jouw merk/product te maken hebben.

Fosby-80
Fosby-106

Soorten Pinterest advertenties

Standaard pins zijn de meest gewone advertentiesoort omdat ze erg lijken op organische pins. Het verschil is dat deze pin bovenaan komt te staan en wanneer iemand op de pin klikt wordt deze persoon direct naar jouw website geleidt.

Carrousel advertenties zijn een verzameling 2 tot 5 standaard pins waar de gebruiker door heen kan swipen. Dit advertentietype is handig om een verzameling producten te promoten omdat elke pin kan verwijzen naar een andere productpagina op je website. 

Collectie advertenties lijken op carrousel advertenties. Echter zijn carrousel advertenties een aantal zelfde formaat afbeeldingen waar je tussen kan swipen en een collectie advertentie is één grote afbeelding met meerdere kleinere afbeeldingen daaronder. 

Video pins lijken ook erg op standaard pins, maar zoals de naam al doet vermoeden zijn deze pins in de vorm van video’s. 

Shopping pins zijn ideaal voor webshops omdat je producten kan uploaden en extra productinformatie toegankelijker kan maken voor de gebruiker. 

App-installatie pins zijn pins met een link naar de apple store of google play store. Het merendeel van de Pinterest gebruikers zijn mobiel gebruikers dus deze advertenties zijn ideaal om app downloads te boosten. 

Vraag een Social Media Ads analyse aan.

Onze Pinterest specialist:

Margriet

“Pinterest is echt een uniek marketing platform. De pins hebben namelijk veel meer waarde dan een losstaand social bericht. Ze houden langer de actualiteit vast dan op andere kanalen. De advertenties vallen ook een stuk minder op, waardoor gebruikers sneller doorklikken op interessante producten.”

Voordelen van adverteren op Pinterest

Pinterest is over het algemeen een onbekender en minder gebruikt kanaal dan andere social media kanalen. Echter betekent dit niet dat het niet interessant kan zijn om op te adverteren.

Zo hebben pins een veel langere levensduur dan berichten op Instagram, Facebook of LinkedIn. Die posts worden vaak na een dag of twee niet meer bekeken en leveren niets meer op, terwijl pins verbonden zijn aan zoekwoorden dus zolang jouw content maar aansluit op een zoekopdracht kan het na een aantal jaar zelfs nog relevant zijn.

Een ander voordeel is dat 2/3 van de pins op Pinterest gelinkt staan aan bedrijven. Advertenties stralen dus niet echt uit dat het advertenties zijn en dit maakt dat bezoekers veel sneller open staan voor jouw producten. Er wordt dus vooral gekeken naar kwaliteit en niet zozeer naar de persoon of het bedrijf erachter. Dit maakt ook dat kleinere bedrijven een net zo grote kans hebben als grotere bedrijven.

Kosten van Pinterest advertenties

De kosten voor Pinterest ads zijn relatief lager dan andere social media kanalen omdat het nog redelijk nieuw is en er minder concurrentie is. De cost per click ligt tussen de €0,50 en €1,50, maar dit kan erg verschillen. Neem contact met ons op en dan kijken we samen naar de verschillende mogelijkheden inclusief een preciezere berekening van de kosten.

Pinterest Ads uitbesteden bij Fosby

Onze social media experts kunnen niet wachten om samen met jou online te groeien. Kies voor het uitbesteden van social media advertenties bij Fosby en ontvang een op maat gemaakt plan op basis van jouw wensen en behoeftes, campagnes opgezet door experts en voortdurend uitgebreid inzicht in de prestaties.
Fosby-50
Fosby-56

Van Beekum Specerijen

SEA, SEO, Social media marketing

Vrijbuiter

SEA, SEO, Social media marketing, Strategisch advies

Club Pellikaan

SEA, SEO, Social media marketing,  E-mail marketing

Kamera Express

SEA, SEO, CRO, Social Media, Affiliate Marketing, Strategisch advies

Neem nu contact op!

Wil je jouw online marketing uitbesteden? Neem contact op voor een vrijblijvende audit: +31 318 – 49 53 67