Wil je gerichte advertenties inzetten voor je doelgroep om je naamsbekendheid te vergroten? En wil je daarnaast nieuwe potentiële klanten naar je website leiden? Maak dan kennis met Google Display Ads!
Met Display Ads kan je op een creatieve manier advertenties overbrengen op je doelgroep. Hierdoor worden je advertenties visueel aantrekkelijk en haal je meer publiek naar jouw website. Laat onze SEA specialisten jouw campagnes inrichten en behaal maximaal resultaat!
Google Display Advertising is een methode om online advertenties te plaatsen. Bij Display Ads worden er ‘banners’ of video campagnes gebruikt om beter zichtbaar te worden op websites en alle social media kanalen die je doelgroep bezoekt. Deze worden vertoond op desktop, tablet en smartphone.
Display Ads worden geplaatst op externe websites. Deze websites zijn aangesloten bij Google AdSense; het display advertentieplatform voor websitebeheerders.
Hiermee is het mogelijk om de bereik van je doelgroep te vergroten en daarmee de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen.
Display Ads is een samenwerking tussen adverteerders, een advertentienetwerk en de beheerders van een website of app. Hierbij koopt een adverteerder advertentieruimte in op een kanaal. In dat geval sluit je aan bij een advertentienetwerk en bied je advertenties aan op het display netwerk.
Uiteindelijk worden tegen een bepaalde prijs advertenties vertoond op de kanalen die verbonden zijn met het netwerk. Deze kanalen zijn verschillend. Met Display Ads kun je het publiek targeten op bijvoorbeeld taal of locatie. Maar denk ook aan doelgroepen, zoekwoorden, onderwerpen of plaatsingen.
Wat is de kwaliteit van je website of webshop? Ontdek de kansen en mogelijkheden voor jouw site en vraag onze gratis online marketing analyse aan voor een advies op maat.
“Met Google Display Ads maak je heel efficiënt gebruik van alle advertentiemogelijkheden. Je kunt snel meerdere advertenties uitzetten op meerdere kanalen waardoor je bereik en de stroom websitebezoekers enorm kan toenemen.”
Voor Google Display Ads kan je verschillende kanalen gebruiken om je display campagne te tonen aan het publiek. Dit kan op de volgende manieren:
Daarnaast zijn er verschillende soorten advertentietypen die vanuit Google Ads worden aangeboden:
Voor Google Display Ads betaal je vaak voor de behaalde impressies van je advertentie. Dit wordt uitgedrukt in de Cost per Mille (CPM), ofwel de kosten per 1000 bezoekers.
Deze kosten zijn afhankelijk van het netwerk waarop je adverteert en de branche waar je je in bevindt. Deze kosten kunnen variëren van 1 euro tot 5 euro.
Het uitbesteden van Display Ads kent vele voordelen. Zo heb je bijvoorbeeld meer tijd over voor andere activiteiten en helpen onze gecertificeerde specialisten je bij het opzetten van Display Ads.
Door onze kennis en ervaring kunnen wij Display Ads inzetten om met aantrekkelijke banners meer uit je pagina te halen en meer publiek naar je website te trekken.
SEA, SEO, Social media marketing
SEA, SEO, Social media marketing, Strategisch advies
SEA, SEO, Social media marketing, E-mail marketing
SEA, SEO, CRO, Social Media, Affiliate Marketing, Strategisch advies
Wil je jouw online marketing uitbesteden? Neem contact op voor een vrijblijvende audit: +31 318 – 49 53 67
Copyright © 2023 Fosby | Kosterijland 50, 3981 AJ Bunnik | Telefoon: 0318 – 49 53 67 | KVK: 57762066 | BTW: NL852725218B01