TikTok is het snelstgroeiende social media platform van het moment en daarmee onmisbaar in jouw social media strategie. Met een groei van 75% ten opzichte van 2021 heeft TikTok inmiddels meer dan 3 miljoen Nederlandse gebruikers in 2022.
Een van de redenen achter dit succes is het algoritme dat ervoor zorgt dat gebruikers altijd nieuwe en (voor hen) relevante content te zien krijgen. Dit maakt TikTok echt een entertainment kanaal gericht op zichtbaarheid en minder gericht op interactie met vrienden zoals Instagram en Snapchat. Het algoritme maakt TikTok dus ook ideaal voor het targetten van specifieke doelgroepen en het optimaal inzetten van je budget!
TikTok ads is simpelweg het adverteren op het social media platform TikTok dat sinds 2019 mogelijk is. Vaak is het doel om producten of diensten onder de aandacht te brengen bij de doelgroep en met behulp van TikTok Ads Manager kan dat mooi inzichtelijk gemaakt worden.TikTok Ads Manager is de Business Manager van TikTok die inzicht geeft in onder andere de kosten en resultaten van je campagnes.
Omdat het TikTok algoritme heel specifiek inspeelt op het kijkgedrag van de gebruiker kunnen advertenties ook heel gericht getarget worden op jouw doelgroep. De uitdaging is dan ook om advertenties zo in te richten dat het naadloos aansluit bij de doelgroep en de advertentie niet afwijkt van de andere content op de feed.
Op TikTok kunnen geen afbeeldingen gebruikt worden dus richt je volledig op video’s. Steek tijd in de video’s dat het leuk wordt om naar te kijken en zorg dat het zo goed aansluit bij de doelgroep dat ze niet direct doorhebben dat ze naar een advertentie aan het kijken zijn.
Spark advertenties zijn in tegenstelling tot in feed advertenties wel organische posts. Het zijn al bestaande posts van je account die jij een boost wilt geven en dus vaker op de For You Page van jouw doelgroep kunnen komen. Aan deze advertenties staat jouw account gelinkt dus dit draagt gelijk bij aan de groei van jouw account.
“TikTok vergt een hele andere aanpak dan Meta. Dat is even schakelen in de content en het advertentiemateriaal dat er gemaakt moet worden, maar biedt ook de mogelijkheid om een hele andere doelgroep te bereiken.”
Omdat TikTok nog een redelijk nieuw platform is, heeft het nog niet het aantal gebruikers en actieve bedrijven in vergelijking met Instagram, Facebook en LinkedIn. Dit betekent dat er lage concurrentie is en relatief lage advertentiekosten zijn. Dus wil jij als bedrijf beginnen met reclame maken op TikTok of dit uitbesteden dan is nu de tijd! Bij Fosby zijn onze specialisten helemaal up-to date en ze helpen jou graag verder.
Voordelen aan het adverteren op TikTok zijn:
Bij Fosby kunnen wij jou helpen met het opzetten van TikTok adverteren. Ons social media team bestaat uit gespecialiseerde marketeers die hun expertise inzetten om jouw merk te laten groeien via een platform met een enorm bereik.
SEA, SEO, Social media marketing
SEA, SEO, Social media marketing, Strategisch advies
SEA, SEO, Social media marketing, E-mail marketing
SEA, SEO, CRO, Social Media, Affiliate Marketing, Strategisch advies
Wil je jouw online marketing uitbesteden? Neem contact op voor een vrijblijvende audit: +31 318 – 49 53 67
Copyright © 2023 Fosby | Kosterijland 50, 3981 AJ Bunnik | Telefoon: 0318 – 49 53 67 | KVK: 57762066 | BTW: NL852725218B01