TikTok adverteren uitbesteden

TikTok is het snelstgroeiende social media platform van het moment en daarmee onmisbaar in jouw social media strategie. Met een groei van 75% ten opzichte van 2021 heeft TikTok inmiddels meer dan 3 miljoen Nederlandse gebruikers in 2022.

Een van de redenen achter dit succes is het algoritme dat ervoor zorgt dat gebruikers altijd nieuwe en (voor hen) relevante content te zien krijgen. Dit maakt TikTok echt een entertainment kanaal gericht op zichtbaarheid en minder gericht op interactie met vrienden zoals Instagram en Snapchat. Het algoritme maakt TikTok dus ook ideaal voor het targetten van specifieke doelgroepen en het optimaal inzetten van je budget!

Waarom Tiktok Ads uitbesteden bij Fosby?

Jaar ervaring
0 +
Recordbrekers
0 +
Emerce Beste Digital Agency
Top 0

Wat zijn TikTok ads?

TikTok ads is simpelweg het adverteren op het social media platform TikTok dat sinds 2019 mogelijk is. Vaak is het doel om producten of diensten onder de aandacht te brengen bij de doelgroep en met behulp van TikTok Ads Manager kan dat mooi inzichtelijk gemaakt worden.TikTok Ads Manager is de Business Manager van TikTok die inzicht geeft in onder andere de kosten en resultaten van je campagnes.

Omdat het TikTok algoritme heel specifiek inspeelt op het kijkgedrag van de gebruiker kunnen advertenties ook heel gericht getarget worden op jouw doelgroep. De uitdaging is dan ook om advertenties zo in te richten dat het naadloos aansluit bij de doelgroep en de advertentie niet afwijkt van de andere content op de feed.

Op TikTok kunnen geen afbeeldingen gebruikt worden dus richt je volledig op video’s. Steek tijd in de video’s dat het leuk wordt om naar te kijken en zorg dat het zo goed aansluit bij de doelgroep dat ze niet direct doorhebben dat ze naar een advertentie aan het kijken zijn.

Fosby-89
Fosby-99

Soorten TikTok advertenties

In feed video advertenties zijn video’s die op de For You Page van de gebruiker voorbij komen. Het is een korte video inclusief merknaam en advertentietekst die direct gelinkt staat aan de website van de adverteerder. Deze advertenties lijken erg op normale TikTok’s en zijn daarom ook de goedkoopste optie. De nadelen zijn dat het niet gezien wordt als organische post en er dus geen account aan gelinkt kan worden.

Spark advertenties zijn in tegenstelling tot in feed advertenties wel organische posts. Het zijn al bestaande posts van je account die jij een boost wilt geven en dus vaker op de For You Page van jouw doelgroep kunnen komen. Aan deze advertenties staat jouw account gelinkt dus dit draagt gelijk bij aan de groei van jouw account.

Topview advertenties zijn advertenties die de gebruiker als eerste ziet wanneer de app wordt geopend. Deze lijken erg op de in-feed video advertenties. De video wordt gelijk afgespeeld en na een paar seconden komen ook de bedrijfsnaam en de advertentietekst tevoorschijn.
Brand takeover advertenties lijken op de topview advertenties omdat ze ook bovenaan de For You Page komen, maar in tegenstelling tot de andere drie advertenties kun je deze advertenties niet overslaan. Een ander groot voordeel van deze advertentiesoort is dat maar één bedrijf binnen een branche gedurende 24 uur een brand takeover kan doen. Je hebt binnen deze tijd dus geen concurrentie. Logischerwijs kost deze advertentie wel het meeste geld.
Een andere manier van adverteren wat niet via jouw account gaat is het adverteren via influencers. Zij hebben een groot aantal volgers en de influencer kan tegen een betaling jouw product promoten. Volgers zullen eerder iets geloven wat de influencer aanraad dan een advertentie van een bedrijf. Om de kans op conversie te stimuleren gebruiken influencers vaak de #tiktokmademebuyit onder de video. Deze hashtag heeft meer dan 29 miljard views en is bewezen een helpende factor te zijn voor bedrijven in het aantal verkopen van een bepaald product.

Vraag een Social Media Ads analyse aan.

Onze social specialist:

Margriet

“TikTok vergt een hele andere aanpak dan Meta. Dat is even schakelen in de content en het advertentiemateriaal dat er gemaakt moet worden, maar biedt ook de mogelijkheid om een hele andere doelgroep te bereiken.”

Voordelen van adverteren op TikTok

Omdat TikTok nog een redelijk nieuw platform is, heeft het nog niet het aantal gebruikers en actieve bedrijven in vergelijking met Instagram, Facebook en LinkedIn. Dit betekent dat er lage concurrentie is en relatief lage advertentiekosten zijn. Dus wil jij als bedrijf beginnen met reclame maken op TikTok of dit uitbesteden dan is nu de tijd! Bij Fosby zijn onze specialisten helemaal up-to date en ze helpen jou graag verder.

Voordelen aan het adverteren op TikTok zijn:

Kosten van TikTok advertenties

Zoals eerder gezegd zijn de gemiddelde klikprijzen voor TikTok adverteren lager omdat het in vergelijking nog een redelijk nieuwe app is. De app groeit wel enorm snel dus de verwachting is dat deze kosten wel gaan stijgen. Wil jij weten wat er voor jou mogelijk is en welk kostenplaatje hier aan vast zit, neem dan contact met ons op.

TikTok adverteren uitbesteden bij Fosby

Bij Fosby kunnen wij jou helpen met het opzetten van TikTok adverteren. Ons social media team bestaat uit gespecialiseerde marketeers die hun expertise inzetten om jouw merk te laten groeien via een platform met een enorm bereik.

Fosby-87
Fosby-100

Van Beekum Specerijen

SEA, SEO, Social media marketing

Vrijbuiter

SEA, SEO, Social media marketing, Strategisch advies

Club Pellikaan

SEA, SEO, Social media marketing,  E-mail marketing

Kamera Express

SEA, SEO, CRO, Social Media, Affiliate Marketing, Strategisch advies

Neem nu contact op!

Wil je jouw online marketing uitbesteden? Neem contact op voor een vrijblijvende audit: +31 318 – 49 53 67