E-mailmarketing inzetten als marketingkanaal
E-mail is een krachtig marketingkanaal. Je bereikt je doelgroep snel met een belangrijke boodschap. Met behulp van relevante content en klantdata kun je hier maximaal rendement uit halen!
Wat is e-mailmarketing?
Met e-mailmarketing kun je jouw doelgroep direct bereiken door middel van gerichte en persoonlijke e-mails. Je kunt zowel commerciële boodschappen zoals kortingsacties delen, maar ook informatieve nieuwsbrieven versturen in jouw vakgebied.
Je kan e-mailmarketing inzetten voor verschillende doeleinden zoals:
- Nieuwe doelgroepen aanspreken om meer klanten te genereren
- Bestaande klantrelaties optimaliseren met bijvoorbeeld relevant nieuws
- Herhaalaankopen stimuleren door middel van kortingsacties
- Meer mensen overtuigen om naar jouw website te gaan
Hiervoor is de juiste boodschap van essentieel belang. Wanneer je de doelgroep niet kan bieden wat zij nodig hebben zullen de resultaten ook achterblijven.
Voor ieder bedrijf en iedere campagne zal dit anders zijn. Ben je benieuwd naar wat e-mailmarketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Vraag dan een e-mail analyse aan!
Ja, ik wil graag een e-mailmarketing analyse
Werk je al met e-mailmarketing of wil je graag beginnen? Onze e-mail marketeers zorgen voor een grondige analyse inclusief nieuwe kansen en een passend advies.

Waarom e-mailmarketing bij Fosby?
Bij ons e-mailmarketing bureau willen we records breken en zorgen wij dat jij het meest uit uit jouw e-mailcampagnes haalt.
Onze specialisten analyseren de data om jouw campagnes iedere dag een stukje beter te maken. Kies voor Fosby als e-mailpartner:
- Direct aan de slag met specialisten die precies weten hoe ze e-mail campagnes optimaal kunnen inzetten
- Partner van de meestgebruikte e-mail tools: Copernica en Mailchimp
- Optimalisatie op basis van performance doelen
- Aan de slag met doeltreffende e-mail automatiseringen
- Meer dan 16 jaar ervaring als online marketingbureau
- Wij staan in de top 10 van Emerce beste Digital Agencies
MailChimp partner
Als gecertificeerd MailChimp partner hebben onze e-mailmarketeers alle kennis in huis om de beste e-mailcampagnes op te zetten.
Copernica partner
Met de marketing software van Copenica zetten we de snel kwalitatieve e-mailcampagnes op. Met de juiste certificaten zijn we Copernica partner.
De kracht van Mailchimp
We zetten de juiste tools in, afhankelijk van wat er nodig is voor jouw bedrijf. Als Mailchimp Pro Partner maken we deel uit van de Expert Directory van Mailchimp. Hierdoor lopen we voorop met de implementatie van de nieuwste mogelijkheden, hebben we 24/7 support en zetten we eventueel zelfs bèta functionaliteiten in om het beste resultaat voor jouw e-mailcampagnes te bereiken.
Mailchimp stelt in je staat om via e-mail in contact te blijven met je doelgroep. De e-mailsoftware van Mailchimp is ideaal voor nieuwsbrieven, e-mailmarketing campagnes en om een strategie te formuleren voor je online communicatie.

Mailchimp is met meer dan 16 miljoen gebruikers ’s werelds grootste e-mailmarketing platform. Zowel kleine e-commerce winkels tot grote online retailers maken gebruik van Mailchimp.
Uiteraard wil je zo veel mogelijk integraties vormen met bestaande back-end systemen. Wij zorgen voor een naadloze koppeling voor Mailchimp met bijvoorbeeld Magento, WordPress of andere CMS-systemen.
Wat onze e-mail specialist Marieke zegt:
“Het inzetten van het alles-in-één marketing platform van Mailchimp leek bij Tuincentrum.nl al snel de beste oplossing voor meer omzet. Sinds de adoptie van e-mailmarketing heeft het bedrijf een groei van 167,78% gerealiseerd.”


Veelgestelde vragen over e-mailmarketing
We willen je graag helpen met e-mailmarketing. Daarom hebben we de meestgestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Heb je interesse in een e-mail analyse of een samenwerking? Neem dan contact op.
De kosten van e-mailmarketing zijn afhankelijk van een aantal factoren:
- Wat is je budget voor de e-mailcampagnes?
- Welke tools wil je inzetten? Copernica, Mailchimp of allebei?
- Hoeveel mails wil je maandelijks versturen?
- In hoeverre wil je de mails personaliseren en automatiseren?
Houd daarbij ook rekening dat er kosten zitten in het analyseren van de prestaties van de campagnes. Met behulp van rapportages kun je waardevolle lessen trekken en de toekomstige campagnes en mails beter inzetten.
Iedereen heeft tegenwoordig een e-mailadres. Dit marketingkanaal zorgt gemiddeld zelfs voor de hoogste ROI in vergelijking met andere marketingkanalen.
Het is dus zeker niet iets van vroeger. Door bijvoorbeeld een herhalingscampagne voor vaste klanten te versturen, kan het een bijzonder effectief medium zijn in jouw marketingmix!
Beide kanalen zijn goed voor verschillende doeleinden!
Via social media marketing kun je makkelijk informatie delen met een gehele community. Het weglaten van e-mailmarketing kan alleen wel kansen onbenut laten.
Met e-mailmarketing kun je jouw doelgroep makkelijker direct aanspreken. Daarnaast kun je gebruikmaken van een bestaand klantenbestand. Bekijk met een online marketing analyse wat e-mailmarketing en social media marketing voor jou kan betekenen.
Op zoek naar een e-mail marketingbureau voor maximaal rendement? Neem contact op