Skip to content

Instagram Ads uitbesteden

Adverteren op Instagram

Wil je adverteren op één van de grootste social media platformen? Instagram is een zeer populair en snelgroeiend platform met ongeveer 6 miljoen dagelijkse bezoekers.  De verwachting is dat dit aantal in de komende jaren nog verder zal groeien.

Aangezien Instagram vooral draait om het delen van foto’s en video’s, zijn de advertentiemogelijkheden ruim. Start vandaag nog met het uitbesteden van Instagram Ads.

Adverteren op één van de
grootste social media platformen ter wereld

Wij optimaliseren de Instagram campagnes voor jouw doelgroep op maat

Online groeien door meer bereik en meer rendement uit jouw advertenties.

Een paar van onze social klanten

Wat is Instagram Ads?

Instagram adverteren is een methode binnen social media marketing voor het plaatsen van gesponsorde content op Instagram om een groter en gerichter publiek te bereiken.

Er zijn vele redenen waarom je kan besluiten om te adverteren:

  • Instagram Ads wordt vaak gebruikt om de merkbekendheid te vergroten;
  • Het generen van meer verkeer naar jouw website;
  • Het generen van meer (nieuwe) leads;
  • Het genereren van nieuwe leads en de huidige leads in de funnel omzetten naar conversies.

Waarom adverteren op Instagram?

Met dagelijks meer dan 500 miljoen bezoekers heeft Instagram een enorm groot bereik. Bovendien is er op Instagram veel meer sprake van betrokkenheid bij hekt publiek in vergelijking met andere social media kanalen, zoals Facebook. Zo ervaren sommige merken dat Instagram tot wel 10 keer beter voor hen werkt!

Het heeft dus wel degelijk zin om op Instagram te gaan adverteren. Tegenwoordig werkt de feed van Instagram niet meer op chronologische volgorde van actualiteit, maar op basis van interesses van de bezoeker. Hierdoor worden nog meer advertenties getoond die voor je doelgroep interessant kunnen zijn.

Ja, ik wil een gratis social media analyse!

Welke social media kanalen zet je al in? En welke kansen zien wij om de juiste doelgroepen aan te boren op andere channels?

    Wat social marketeer Sophie zegt:

    “Door Instagram in te zetten kun je jouw doelgroep enorm vergroten. Je kunt goed targeten waardoor je Instagram ads in iedere fase van de customer journey kunt gebruiken. Wij stellen voor jou een goede social strategie op.”

    Sophie-uitsnede

    Mogelijkheden van Instagram Ads

    Binnen Instagram zijn er verschillende mogelijkheden om je advertentie op te zetten en visueel aantrekkelijk te maken voor het publiek:

    1. Foto-advertenties: Bij deze advertenties maak je gebruik van één foto. Dit is dan ook de makkelijkste advertentie die je kunt opstellen. Al met één goede foto kan je een advertentie onder de aandacht brengen bij het publiek. Deze advertenties verschijnen in het overzicht van Instagram.

    2. Video-advertenties: Net als de foto-advertenties verschijnen video-advertenties in het overzicht van Instagram. Deze video’s kun je tot maximaal 60 seconden afspelen. Voor zowel foto- als video-advertenties kan een carrousel worden gemaakt, waarbij je een collectie aan foto’s en/of video’s toont.

    3. Story-advertenties: Bij Story-advertenties worden advertenties afgespeeld in de slideshow van Instagram voor 24 uur. Deze advertenties mogen maximaal 15 seconden getoond worden. Een story-advertentie stel je in via  het advertentiebeheer. Het is dus verstandig om een goede call-to-action toe te voegen in je ad.

    4. Reels-advertenties: Instagram Reels is een functie waarin de bezoeker kan winkelen en nieuwe content kan ontdekken. Reels-advertenties verschijnen op basis van interesses en is dus sterk gepersonaliseerd. Je kan als bedrijf met deze functie goed in spelen op het gedrag en interesses van de bezoeker.

    5. Collectie-advertenties: Een collectie-advertentie wordt gebruikt wanneer je een assortiment of nieuwe producten wilt introduceren aan jouw doelgroep. Het bestaat uit een aantal afbeeldingen die kort na elkaar worden getoond, eventueel met audio en tekst.

    Hoe zet je een Instagram advertentie op?

    Het opzetten van een Instagram advertentie is binnen no-time gedaan. In het Meta advertentiebeheer kan je eenvoudig een nieuwe advertentie opstellen. Voordat je een advertentie plaatst vul je deze in met een marketing doelstelling, die door Instagram wordt ondersteund.

    Vervolgens bepaal je de doelgroep en vul je de overige gegevens in de advertentieset, zoals budget, tijdsperiode en content. Daarna is jouw advertentie klaar om live te gaan!

    De kosten van Instagram adverteren

    De kosten van Instagram adverteren kunnen erg variëren en zijn gebaseerd op een aantal factoren. Deze worden berekend via een model. Het model is gebaseerd op CPC (cost-per-click) en CPM’s (cost-per-impressions). De prijzen binnen dit model worden bepaald volgens de advertentieveiling van Instagram.

    De CPC’s worden over het algemeen geschat tussen $0,20 en $2.00 per klik. Afhankelijk van de mate van concurrentie in de markt worden de bedragen per klik bepaald. 

    Jordi bij Webwinkel Vakdagen
    Fosby teamuitje

    Instagram Ads bij Fosby

    Wil je met jouw merk online succes behalen op één van de grootste social media kanalen ter wereld? Of wil je online groeien als merk met een hogere omzet, meer bezoekers en/of conversies?

    Wij kunnen je hier allemaal mee helpen! Onze social experts staan voor je klaar om alle mogelijkheden met je te bespreken. Kies voor het uitbesteden van Instagram Ads bij Fosby:

    Wil jij (online) records breken met Instagram? Neem contact met ons op voor alle mogelijkheden.

    Instagram Ads uitbesteden Fosby Digital Agency(FAQ)

    Laat jouw website of webshop beter presteren!

    Ontdek de kansen en groeimogelijkheden voor de toekomst

    Website of webshop beter laten presteren?

    Ontdek de kansen en groeimogelijkheden