0318 - 49 53 67info@fosby.nl
  • Home
  • Diensten
  • Klanten
  • Over Fosby
  • Partners
  • Vacatures
  • Contact
  • Gratis analyse
Fosby Online Marketing
Bekijk onze partners
Bekijk onze partners

Van bezoekers naar tevreden loyale klanten

Home / Conversie optimalisatie / Van bezoekers naar tevreden loyale klanten
1

Laat je website beter converteren

Heb je een website die wel gevonden wordt maar geen rendement oplevert? Verlaten je bezoekers je website zonder actie te ondernemen? Vervul de behoeften van je bezoeker en haal meer uit je website door conversie optimalisatie.
Om je bezoekers te transformeren naar tevreden loyale klanten is het van belang hen te voorzien in hun behoeften. Dit is te realiseren in enkele eenvoudige stappen.

Start met het noteren van alle doelen die bezoekers kunnen voltooien op jouw website. Denk aan het downloaden van whitepapers of het invullen van een contactformulier. Voor elk doel noteer je drie punten:

  • Welk doel wordt er bereikt?
  • Welke informatie heeft de bezoeker minimaal nodig om tot actie over te gaan?
  • Waar vindt de bezoeker deze informatie?

Organiseer informatie als een ‘conversatie’

Als een bezoeker arriveert op jouw website wil hij een aantal ‘hoofdvragen’ beantwoord zien. Om te zorgen dat de bezoeker de gewenste actie onderneemt, moeten onderstaande vragen beantwoord worden. Eén voor één en in een gemakkelijk te volgen volgorde. Door de informatie op jouw website te beschouwen als een ‘conversatie’ helpt het je om dit in een logische volgorde te plaatsen, herhaling te voorkomen of sommige details te vergeten.

Een goed voorbeeld: Printscreen website Drip.co

  1. De video beantwoord de vraag ‘Wat doet Drip?’
  2. De kop ‘Turn more email contacts into customers with Marketing Automation’, beantwoord de vraag ‘Waarom zou mij dit interesseren?’. Met het antwoord dat dit het aantal klanten zou verhogen.
  3. Vervolgens worden er klantlogo’s getoond van bedrijven die werken met Drip. Het stukje bewijs dat anderen al profiteren van de software van Drip.com.
  4. Nu dat Drip het eerste vertrouwen heeft gewonnen door het beantwoorden van de drie ‘hoofdvragen’ worden de functionaliteiten belicht.
  5. Ook het schetsen van gebruiksvoorbeelden speelt een belangrijke rol. Bijvoorbeeld door middel van een stukje video of quotes van gebruikers.
  6. Nu het laatste stukje vertrouwen, ‘Kan ik Drip proberen zonder er aan vast te zitten?’ Jazeker: ‘Get Drip today absolutely free, and then pay as you grow. Our starter plan is free, and you can cancel anytime. Click below to get started.’
  7. En dan nu over tot actie: start gratis met Drip of vraag een demo aan. Twee simpele keuzes om de bezoeker uiteindelijk te laten converteren.

Wat leren we van dit voorbeeld?

  • De website is duidelijk en overtuigend omdat de informatie in een logische volgorde wordt aangeboden.
  • Voor de bezoeker voelt dit als een natuurlijk dialoog met een gedegen conclusie.
  • Er zijn weinig call-to-actions alleen die leiden tot het voltooien van de doelen. Dit geeft de bezoeker beperkte keuze en is de keuze dus makkelijk te maken.

Zelf aan de slag: volg de 10/90 regel

Je website verbeteren aan dit voorbeeld? Volg dan de volgende regel: besteed 10% van de content aan het duidelijk maken van het ‘probleem’ dat een oplossing vereist. Gebruik 90% van de content om de vragen te beantwoorden:

  • Welk product of welke dienst bied je aan?
  • Waarom is dit interessant voor je bezoekers?
  • Zijn er organisaties die al gebruik maken van je product of dienst?
  • Hoe doe je wat je zegt te doen?
  • Hoe zal dit je potentiële klant helpen?
  • Waarom moet je potentiële klant jou geloven? Hoe kun je hem overtuigen dat het veilig is?
  • Wanneer hij je gelooft, wat moet hij dan doen? Welke actie moet ondernomen worden?

Meer weten over conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie geeft inzicht in het bezoekersgedrag en vertaalt dit naar heldere adviezen voor je website. Om de conversie te kunnen optimaliseren, en dus je doelen te bereiken, is het belangrijk om inzicht te hebben in de wensen en de behoeften van je bezoekers. Het doel: van zoveel mogelijk websitebezoekers klanten te maken!
Lees meer over conversie optimalisatie

Neem contact op

Nieuwsgierig naar meer tips & tricks om jouw website of webshop beter te laten presteren? Wij bieden een uitgebreid pakket aan diensten waardoor jouw site niet te missen is. Als Google Premier Partner laten we je graag de mogelijkheden en kansen zien.
Back to Top
Recent Posts
  • Microsoft Advertising Partner AwardsMicrosoft Advertising Partner Awards
  • LinkedIn Persona’sLinkedIn Persona’s
  • Klantcase Tuincentrum.nlKlantcase Tuincentrum.nl
  • E-mailmarketing met MailchimpE-mailmarketing met Mailchimp
  • Home
  • Diensten
  • Klanten
  • Over Fosby
  • Partners
  • Vacatures
  • Contact
  • Gratis analyse

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze updates op het gebied van online marketing.

 
Label
 
 
  • Fosby
  • Kosterijland 50, 3981 AJ Bunnik
  • 0318 - 495367
  • info@fosby.nl
Voeg 06 – 468 166 30 toe aan je contactenlijst om je vraag direct via WhatsApp te stellen.
Copyright © 2020 Fosby | Kosterijland 50, 3981 AJ Bunnik | Telefoon: 0318-495367