
Laat je website beter converteren
Heb je een website die wel gevonden wordt maar geen rendement oplevert? Verlaten je bezoekers je website zonder actie te ondernemen? Vervul de behoeften van je bezoeker en haal meer uit je website door conversie optimalisatie.
Om je bezoekers te transformeren naar tevreden loyale klanten is het van belang hen te voorzien in hun behoeften. Dit is te realiseren in enkele eenvoudige stappen.
Start met het noteren van alle doelen die bezoekers kunnen voltooien op jouw website. Denk aan het downloaden van whitepapers of het invullen van een contactformulier. Voor elk doel noteer je drie punten:
- Welk doel wordt er bereikt?
- Welke informatie heeft de bezoeker minimaal nodig om tot actie over te gaan?
- Waar vindt de bezoeker deze informatie?
Organiseer informatie als een ‘conversatie’
Als een bezoeker arriveert op jouw website wil hij een aantal ‘hoofdvragen’ beantwoord zien. Om te zorgen dat de bezoeker de gewenste actie onderneemt, moeten onderstaande vragen beantwoord worden. Eén voor één en in een gemakkelijk te volgen volgorde. Door de informatie op jouw website te beschouwen als een ‘conversatie’ helpt het je om dit in een logische volgorde te plaatsen, herhaling te voorkomen of sommige details te vergeten.