Club Pellikaan

Club Pellikaan

Club Pellikaan is dé sportclub voor het hele gezin. ‘Living the Good Life’ staat centraal. Ga voor een gezonde lifestyle om te blijven genieten van het leven. Van Zumba tot boksen, van wellness tot een splinternieuwe padelbaan: Club Pellikaan is dé alles-in-één sportschool.

In 1947 is Club Pellikaan opgericht door eigenaar Henk Pellikaan. Zij zijn begonnen met overdekte tennishallen die zijn doorontwikkeld tot multifunctionele sportclubs. Deze exclusieve sportscholen zijn inmiddels op 7 plekken in Nederland te vinden.

Jordi-uitsnede

Wat lead marketeer Jordi zegt:

“De samenwerking met Club Pellikaan is erg fijn. Doordat zij een full funnel strategie hebben, zijn we met een groot team actief op verschillende online marketingkanalen. Ieder seizoen is er een ander thema zoals: Your Time To Unwind. Op basis hiervan wordt de strategie samen met creaties bepaald.”

“Hebben we een video nodig? Hup het wordt geregeld. Een nieuwe afbeelding voor de campagnes, bam in onze mailbox. Daarnaast ziet de input van Club Pellikaan er heel strak uit, wat zorgt voor een boost in onze campagnes.”

Full funnel marketing methode

Met veel plezier helpen we Club Pellikaan door middel van de full funnel marketing methode en bewijzen we graag onze toegevoegde waarden aan deze unieke sportclubs. Dit houdt in dat we verschillende marketingkanalen inzetten om maximaal resultaat te behalen.

Met de inzet van Google Ads, Microsoft Ads, SEO, e-mailmarketing en social media marketing zorgen we op gebied van branding voor positieve resultaten. Voor social media marketing zetten we zelfs Facebook, Instagram, TikTok, en YouTube in om zoveel mogelijk relevante doelgroepen te bereiken. In 2022 gaan we voor nieuwe records en stijging van nieuwe leden.

Lokale SEO voor de sportclubs

Met gerichte websiteoptimalisatie zorgen we dat de vestigingen van Club Pellikaan lokaal beter gevonden worden. We focussen ons met lokale zoektermen op verschillende sporten en diensten die zij aanbieden in hun faciliteiten. Met als doel meer leden te werven voor de Club Pellikaan vestigingen!

Unieke social strategie

Door met veel verschillende social kanalen te werken, hebben we een toffe strategie gemaakt die helemaal bij Club Pellikaan past. We starten bij een campagne met een branding video, waarbij deze wordt opgevolgd met een carrousel campagne. De geïnteresseerde doelgroep wordt geretarget met een specifieke campagne om clublid te worden.

Margriet-uitsnede

Wat social specialist Margriet zegt:

“Een van de belangrijkste onderdelen van social media marketing is je brand laten zien door middel van beeld. Dat zit bij Club Pellikaan wel goed. Met catchy video’s geven wij mensen een beeld van wat lid zijn van de club inhoudt: niet alleen sporten, maar echt een lifestyle! Doordat de video’s altijd on-point zijn, konden we als een van de eerste starten met adverteren op Instagram Reels en weten we de juiste mensen te bereiken.”

De samenwerking tussen Club Pellikaan en Fosby

De samenwerking met Fosby is erg prettig. Zij weten het – soms best wat lastige – jargon van online marketing perfect te vertalen naar de klant. Daardoor kunnen we snel schakelen in het formuleren en bijstellen van de juiste KPI’s. Jordi is hierin een fijne partner die proactief contact houdt met ons, maar ook met overige partners om de juiste koppelingen te realiseren.

Onlangs zijn we gestart met social media marketing en SEO optimalisatie, waarbij we goed aan de hand worden genomen met welke informatie er nodig is van ons om een goede campagne te draaien. Content maken we samen: wij leveren beeld en input aan, vervolgens gaat Fosby hiermee aan de slag en krijgen we dit nog te zien voor plaatsing. Aan de hand van het dashboard dat Fosby heeft gemaakt kunnen we vervolgens de resultaten goed in de gaten houden.

En last but not least: fijne communicatie met Nathalie als de ‘helikopter’ van de verschillende afdelingen. Bij afspraken op kantoor mogen we altijd aanschuiven voor de lunch, gezellig!

– Tamara Kamerman,
Marketing Manager bij Club Pellikaan

Wil jij jouw bedrijf ook online verder laten groeien? Neem dan contact op met Nathalie

Mango Mobility

Fosby en Mango Mobility

Mango Mobility

Mango Mobility is dé mobiliteitsspecialist van Nederland. Zij faciliteren alle hulpmiddelen waardoor mensen mobiel blijven. Met fysieke winkels en een online shop bieden zij een ruim assortiment scootmobielen, rollators en rolstoelen. Bijzonder is dat zij een mobiliteitsoplossing bieden voor alle leeftijdsgroepen.

Mango Mobility benaderde Fosby in eerste instantie met een kennisvraag. Meer kennis over Google Ads en Google Analytics was gewenst om de volgende stappen te gaan maken op het gebied van online marketing. We maakten een programma voor het marketingteam van Mango Mobility en tijdens 2 intensieve dagen werd niet alleen veel kennis overgedragen maar ontstond er ook een eerste samenwerking.

Leadgeneratie door SEA en SEO

Meer leads en sales te genereren begint natuurlijk bij het visitekaartje. Al jaren gebruikte Mango Mobilty SEA en SEO om jaarlijks grote volumes leads te genereren. Tijdens de trainingsdagen werd de nieuwe kennis en expertise al snel omgezet in concrete acties. 

Google Search en uitbreiding

Als specialist willen wij graag mooie merken laten groeien. En de ambities van Mango Mobility om te groeien waren er zeker. Zowel online als met nieuwe vestigingen in het land. Veel van wat we al eerder geleerd hadden bij andere omnichannel klanten van Fosby, konden we gebruiken voor de campagnes van Mango Mobility. En dat zorgde direct voor positieve resultaten. Zowel meer leads als ook meer verkopen in de webshop.

Fosby en Mango Mobility

Samen voor goud

Met positieve resultaten uit alle betaalde advertentiecampagnes was een langetermijnstrategie een logisch vervolg. Het groeiende vertrouwen resulteerde in een nieuwe samenwerking voor de andere webshops van Mango Mobility: rollator.shop en rolstoelen.shop en samenwerking op andere onderdelen van online marketing, zoals SEO.

Fosby en Mango Mobility

Performance based SEO

Mango Mobility wilde graag toewerken naar een goede balans tussen organisch, direct en paid verkeer. Om de organische zoekresultaten te kunnen optimaliseren keken wij in eerste instantie naar de vindbaarheid voor scootmobiels, lokale SEO en de techniek van de website.

Door de sitestructuur te verbeteren werden de pagina’s weer goed geïndexeerd door de zoekmachines. Daarnaast heeft Mango Mobility verschillende fysieke winkels en dus is lokale vindbaarheid belangrijk. We zijn ons dus op lokale zoektermen gaan focussen om  te zorgen dat mensen in een bepaalde regio Mango Mobility niet meer kunnen missen.

Wat onze specialist Wende zegt:

Ik vind het gaaf om te werken aan de vindbaarheid voor een klant die iets bijdraagt aan de maatschappij. Onze contactpersonen bij Mango Mobility zijn enthousiast over hun eigen producten en weten dat ze écht iets kunnen betekenen voor de oudere generatie. Er is een intensieve samenwerking, waardoor er veel dynamiek is tussen beide partijen. Daarnaast komt bij deze klant ook de samenwerking tussen SEO en SEA goed naar voren. Hierdoor hebben we al goede resultaten behaald met verschillende nummer 1 posities.

Wende-uitsnede

De samenwerking tussen Mango Mobility en Fosby

Na twee zeer uitgebreide, tailormade Google Ads en Analytics trainingen van Jeroen hebben we (een deel van) onze marketingwerkzaamheden over laten nemen door Fosby. Zo’n hybride samenwerking werkt ontzettend lekker: je blijft actief bezig, en krijgt de ondersteuning en begeleiding waar je op hoopt. Het team van Fosby zit kort op de bal, waardoor je als organisatie wendbaar blijft en goed kunt bijsturen waar nodig.

Fosby denkt (strategisch) mee, geeft adviezen en stelt kritische vragen. Ze schakelen snel, en zijn werkelijk altijd beschikbaar. Ze leggen moeilijke stof gemakkelijk uit, zo vaak als je wilt. En ook als je een dienst niet bij ze afneemt, willen ze je van harte kennis verschaffen over het onderwerp waar je vragen over hebt.”

– Emma Valk, Marketing Manager bij Mango Mobility

Wil je weten of wij meer uit jouw online marketing kunnen halen? Neem contact op voor advies!

Fairtrade Original

Fairtrade Original

Fairtrade Original is een foodmerk met een missie: boeren in staat stellen een leefbaar inkomen te bereiken. Met ruim 100 producten in de supermarkt zoals koffie, kokosmelk en Thaise curry werkt Fairtrade Original aan deze missie.

Opgericht als eerste Fairtrade organisatie van Nederland, wordt er in nauwe samenwerking met lokale partners in Azië, Afrika en Latijns-Amerika gebouwd aan eerlijke handelsketens. Hierbij worden zoveel mogelijk van de producten lokaal bereid en verpakt, zodat de originele smaak bewaard blijft. Middels online marketing willen zij hun brand awereness vergroten. 

Margriet-uitsnede

Wat onze specialist Margriet zegt:

Het is super tof om merkbekendheid te generen voor een merk met zulke lekkere producten die maatschappelijk verantwoord zijn!

Voor Fairtrade Original ligt onze focus op het creëren van awareness en het maken van fans voor het merk! Dit allemaal zodat zoveel mogelijk mensen aan de slag gaan met de producten van Fairtrade Original. Bij de eerste leadcampagne hebben we binnen 3 dagen al 100 leads verzameld, dat geeft natuurlijk veel energie!”

Waar smaak en goede samenwerking beginnen

Naast branding is het belang van performance enorm toegenomen, ook is het aantal online marketing kanalen de laatste jaren flink gegroeid. Hoe zet Fairtrade Original hun marketing succesvol in voor branding en sluit het tegelijkertijd goed aan op de performance-activiteiten?

Middels de full funnel marketing methode bewijzen wij graag onze toegevoegde waarde aan dit prachtige merk. Sinds 2021 helpen we Fairtrade Original met veel plezier met Google Ads, social media campagnes en SEO. In 2022 start de focus
op e-mailmarketing.

Gerichte campagnes voor naamsbekendheid

Om overall meer kwalitatieve website bezoekers te genereren zetten we verschillende marketing methodes in. De campagnes zijn gericht op naamsbekendheid en tonen we op sociale media, Pinterest en Display. Daarnaast werken we door middel van SEO aan de website, waardoor alle campagnes perfect op elkaar aansluiten.

Samen werken aan SEO

Voor zoekmachine optimalisatie bieden we voornamelijk content gerelateerd advies. Denk aan het uitbreiden van pagina’s en recepten met relevante zoektermen. Daarnaast helpen we Fairtrade Original hoger in de zoekresultaten te komen door de website snelheid, interne linkstructuur en structured data te optimaliseren. Alles om het aantal websitebezoekers kwalitatief te laten groeien!

De samenwerking tussen Fairtrade Original en Fosby

“Fosby is een fijne en professionele partner op het gebied van onze Online Marketing. We werken op verschillende deelgebieden samen. Op basis van onze strategie en doelstellingen, heeft Fosby een gedegen Online Marketing Plan uitgewerkt. De afspraken zijn duidelijk, de mensen enthousiast, vakkundig en komen hun afspraken na. Fosby is een waardevolle aanvulling op de kennis die bij onze eigen mensen aanwezig is en helpt ons verder om onze online presence verder te vergroten. Samen zijn we een goed team!”


– Felice Uiterwijk,
Marketing Manager bij Fairtrade Original

Weten of wij ook meer uit jouw online marketing kunnen halen? Neem contact op voor advies!

FixPart

Fixpart opslagcentrum

FixPart

Fixpart opslagcentrum

FixPart is dé webshop om huishoudelijke apparaten te fixen. Met ruim 15 miljoen onderdelen kan je jouw koelkast, koffiezetapparaat of wasmachine weer nieuw leven inblazen. ‘Ga voor duurzaam door te repareren’ is het motto van onze klant FixPart.

Onze SEA-specialist Bryan heeft een lange historie met FixPart. Tijdens zijn studie kwam hij al in contact met de onderdelen groothandel uit Nijmegen. Met een recordbrekende strategie werken Fosby en FixPart nu al meer dan 5 jaar samen. Inmiddels is FixPart actief in 10 verschillende landen. Met extra specialisten in het team kunnen we verder uitbreiden in Europa. Daarnaast krijgen we veel hulp van Google. FixPart is onderdeel van het International Growth Program van Google, waardoor het toetreden tot nieuwe Europese markten een stuk gemakkelijker wordt gemaakt. 

Bryan Thijssen

Wat onze specialist Bryan zegt:

“Ik vind het geweldig om met FixPart samen te werken. Ik ken het bedrijf door mijn studie al jaren, dus ik weet goed hoe het bedrijf werkt. Dat helpt zeker in mijn rol als team lead. Zo kunnen we de beste campagnes neerzetten en uitbreiden in heel Europa.”

Jesca de Feijter

Een bijzondere samenwerking

Wat begon als een band tussen bedrijfsbegeleider en student is inmiddels uitgegroeid tot een bijzondere samenwerking. Bryan en het Fosby specialisten team helpen FixPart uitbreiden naar andere landen.

Groeiende Google Ads- en Google Shopping campagnes

De structuur voor alle Google en Microsoft paid advertising campagnes is opgezet in de tijd dat Bryan nog stage bij Fosby liep. Het assortiment van FixPart bleef alle jaren flink groeien, waardoor alle campagnes en de campagnestructuur ook continue aanpassingen vergden. Inmiddels is FixPart een van de snelst groeiende accounts van Fosby, mede doordat FixPart is steeds meer landen in Europa actief is. En Bryan? Bryan is inmiddels doorgegroeid naar teamlead voor het account FixPart.

SEA uitbreiding door heel Europa

Het Fosby team voor FixPart bestaat inmiddels uit vier online marketeers. Alle verschillende online marketing activiteiten worden door verschillende specialisten uitgevoerd. De webshop met handige onderdelen was oorspronkelijk alleen actief in Nederland, België en Luxemburg. Inmiddels managen en monitoren we met het Fosby team nu ook campagnes voor Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië en Spanje. En op de roadmap staan nog meerdere Europese landen. 

International Growth Program

Sinds 2019 is Fosby een International Growth Agency. Het International Growth Program is een exclusief partnerprogramma van Google, waarmee bureaus klanten kunnen helpen bij het uitbreiden naar nieuwe landen. Fosby heeft toegang tot nieuwe en extra bronnen vanuit Google, die helpen om internationale marktkansen te identificeren. Daarnaast helpt Google met vertalingen en checkt Google de webshop of verschillende punten. Zijn alle betalingsopties correct voor een desbetreffend land? Welke logistieke opties zijn er? Sluit de webshop aan bij de cultuur in een land? Welke concurrenten zijn actief in een land? Op al deze vragen ontvangen we antwoorden om daarmee op een optimale manier toe te treden tot een nieuw land.    

Wil je weten of wij meer uit jouw online marketing kunnen halen? Neem contact op voor een vrijblijvende audit. +31 318 – 49 53 67

Kamera Express

Kamera Express

Wat begon als een aantal uur consultancy op de lopende Google Shopping campagnes, is uiteindelijk uitgegroeid tot een intensieve samenwerking tussen Kamera Express en Fosby. Met een team van 8 specialisten draagt Fosby dagelijks bij aan de internationale groeiambitie van Kamera Express.

In 1995 begint het avontuur, Kamera Express wordt officieel als onderneming ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Oprichter Peter Merceij werkte daarvoor al meer dan 20 jaar in verschillende fotowinkels. Als rasechte Rotterdammer lonkt het ondernemerschap.

Een kleine garagebox in Capelle aan den IJssel wordt omgetoverd tot winkel. Het zal uitgroeien tot dé plek voor fotografieliefhebbers. In 1999 is de lancering van kamera-express.nl een feit. Het assortiment blijft groeien en de website wordt in 2003 uitgebreid tot echte, functionele webshop.

Inmiddels telt Kamera Express 13 winkels in Nederland en heeft het ook vestigingen in België, Duitsland en Luxemburg. Van compacte Citystores, ruime Superstores tot ware XL-belevingswinkels. In de Twinkle 100 staat Kamera Express op plek 12.

Hoe het begon

Google Shopping naar the next level

Al tijdens de eerste kennismaking werd het ons duidelijk dat de ambities van Kamera Express groot waren. Met een heldere visie en strategie en een duidelijk doel voor ogen.

In eerste instantie mochten we meekijken met de Shopping campagne en hier ons licht over laten schijnen. Al snel zagen we een groot aantal verbeterpunten die ook direct een positieve impact hadden op de performance van de Shopping campagnes. En vanaf dat moment ging het snel. 

Het eerste jaar

We mochten deelnemen aan de jaarlijkse pitch en op oudjaarsdag kwam het verlossende woord; we gaan het komende jaar samenwerken. We maakten een roadmap voor het komende jaar, stelden een team samen en we konden meteen op 1 januari aan de slag. De vaart erin. 

Dynamiek en hectiek

Het leuke aan werken voor een snel groeiende klant is dat het heel veel dynamiek en hectiek oplevert. Door verschillende overnames, het openen van nieuwe winkels en het omarmen van nieuwe technieken of systemen is geen week hetzelfde. 

Intensieve samenwerking

Wat we zowel bij Fosby als bij Kamera Express belangrijk vinden is dat we goed begrijpen hoe de business werkt. Transparantie is dan heel belangrijk en gelukkig zitten we op dat punt op hetzelfde level.

Een ander belangrijk onderdeel is commitment. Zo bezoekt het Fosby team verschillende fysieke winkels van Kamera Express om van verkopers in de winkel te leren waarom product A meer gevraagd wordt dan product B. Of waar een prijsverschil vandaan komt. Welke vragen worden door klanten in de winkel gesteld? Of gebruikt een amateur fotograaf andere woorden of termen dan een professionele fotograaf? Alles gericht op het beter laten presteren van alle verschillende campagnes. 

Een data-driven aanpak

Alle werkzaamheden doen we inmiddels zoveel mogelijk data-driven. Dankzij de stappen die zijn gezet op het gebied van Business Intelligence en ook Marketing Intelligence kunnen we gezamenlijk veel beter de koers bepalen. Het ROPO effect hebben we steeds beter in beeld, we hebben elk uur inzicht in marketingkosten en opbrengst en we kunnen steeds beter forecasten.

Wat onze specialist Jordi zegt:

“Als je werkt voor Kamera Express is geen dag hetzelfde. Het kan soms hectisch zijn, maar het geeft ook heel veel plezier. Vooral in het toewerken naar de piekmomenten in een jaar, zoals Black Friday.”

Kamera Express over de samenwerking

“Fosby is al 6 jaar verantwoordelijk voor alle betaalde kanalen die wij inzetten. Wat voor ons belangrijk is, is dat een agency commitment toont, mee kan bewegen tijdens hectische periodes en de targets haalt. Dit alles vinden we terug bij Fosby.”

Erwin Rombouts, E-commerce Manager Kamera Express

Wil je net zo groeien als Kamera Express? Bel Eric voor een vrijblijvende audit: +31 318 – 49 53 67

Competence Factory

Competence Factory

Competence Factory biedt een  walhalla aan future proof opleidingen en trainingen. Bij Competence Factory kun je trainingen volgen op het gebied van strategie, creatie en technologie. Je kunt hierbij kiezen uit meer dan 150 verschillende trainingen. Bij Competence Factory laat je je opleiden voor de creatieve banen van de toekomst.

Onze band met Competence Factory is heel bijzonder. Naast dat wij Competence Factory ondersteunen bij tal van online marketing activiteiten, is het ook een wisselwerking van kennis. Vanuit onze online marketing expertise geven medewerkers van Fosby namelijk meerdere trainingen bij Competence Factory. Trainingen op het gebied van Google Ads, Google Analytics, Google Datastudio en Google Tag Manager. En denk ook aan een speciale Google Shopping training of een Google Analytics 4 training.

Wat onze specialist Rion zegt:

“Competence Factory is een heel open bedrijf, we werken nauw samen op locatie, wat de resultaten positief bevordert.”​
Rion-uitsnede

Aan de slag met Competence Factory

Jeroen bij Competence Factory

Online groeien

Het hoofddoel van Competence Factory is om zoveel mogelijk potentiële deelnemers voor de verschillende trainingen en opleidingen te  bereiken en het aantal inschrijvingen te maximaliseren. Om dit te bereiken zet Fosby verschillende soorten betaalde campagnes in. Dit doen we inmiddels al ruim 5 jaar. 

Impact maken met campagnes

Fosby beheert de Google Ads, Microsoft Ads, LinkedIn, Facebook, Instagram en YouTube campagnes van Competence Factory. De samenwerking verloopt heel fijn, mede dankzij het werken op locatie. Zo zetten we bij iedere meeting de ideeën direct om in doelgerichte campagnes.

Betrokkenheid en samenwerking

Iedere week hebben we een meeting op locatie. Onze marketeers werken bij Competence Factory op kantoor. Zo zijn de lijntjes nog korter en wordt Fosby meer betrokken bij de bedrijfscultuur. Dat deze aanpak werkt zien we terug in de resultaten. 

Wisselwerking in online marketing

Fosby verzorgt verschillende trainingen voor Competence Factory. Onze marketeers zijn namelijk zo bevlogen in hun werk dat zij graag kennis delen op het gebied van Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager en Google Data Studio. Hierbij gebruiken we veel praktijkvoorbeeld delen we best practices. Dat maakt het voor de deelnemers aan de trainingen extra leerzaam. 

Samen records breken

De COVID-19 lockdown zorgde ervoor dat trainingen op locatie een tijd lang niet meer mogelijk waren. In 2020 is daarom een groot deel van alle trainingen omgezet naar online trainingen. En op het moment dat fysieke trainingen weer mogelijk waren gaf Competence Factory deelnemers alsnog de mogelijkheid om online deel te nemen. 

Samen met de marketeers van Competence Factory werken we aan het uitbreiden en optimaliseren van marketing funnels. We zijn altijd op zoek naar nieuwe kansen. De kanalen LinkedIn en YouTube waren altijd nog onderbelicht, maar ook hier hebben we inmiddels stappen gezet. 

Competence Factory over de samenwerking

“Competence Factory is een groeiend onderwijsinstituut met ambitieuze doelen. Fosby ondersteunt ons hierbij. Ze verdiepen zich in onze materie, schakelen snel en adviseren ons actief over campagnes. Door het heldere dashboard kunnen we realtime meekijken en bijsturen. Maar het belangrijkste is dat Fosby vriendelijke, intelligente en flexibele medewerkers heeft. We werken samen, zoals samenwerken bedoeld is!”

Sanne, Marketeer bij Competence Factory

Wil jij je meer verdiepen in online marketing? Meld je dan aan voor één van onze trainingen.

Tuincentrum

Tuincentrum

De domeinnaam tuincentrum.nl is natuurlijk prachtig in een branche met veel concurrenten. De ambitie van Tuincentrum.nl is dan ook om de grootste online planten leverancier te worden. De webshop waar je de mooiste buitenplanten en kamerplanten in huis kunt halen.

De focus is 100% online, Tuincentrum.nl heeft geen fysieke winkel. Fosby beheert voor Tuincentrum.nl alle paid campagnes bij zoekmachines en op social media kanalen. Daarnaast verzorgen we ook alle e-mailmarketing activiteiten.

Hoe we het hebben aangepakt

De kennismaking

Fosby is met Tuincentrum.nl in contact gekomen tijdens een event dat Fosby in samenwerking met Google organiseerde in 2017. Het thema “hoe laat ik mijn webshop groeien” sloeg aan en al snel zaten we in Bunnik aan tafel om een mogelijke samenwerking te bespreken. Tuincentrum.nl zocht naar oplossingen om de online propositie verder uit te bouwen. Het inspireren en converteren van de “mensen met groene vingers” staat centraal. Het klikte zo goed dat we elkaar na afloop van de meeting meteen de hand konden schudden om de samenwerking te bekrachtigen.

Email-marketing: creativiteit en resultaat komen samen

De online marketingmix werd in 2019 verder uitgebreid met e-mail marketing. Hierbij stond creativiteit centraal. Dus geen nieuwsbrief met alleen maar producten en aanbiedingen, maar juist ook content over bijvoorbeeld het verzorgen van planten. Uiteraard kijken we ook goed naar de data om te sturen op performance. Door structureel te meten wat de impact van de verschillende nieuwsbrieven is, leren we steeds meer over de verschillende doelgroepen. Deze informatie gebruiken we vervolgens weer bij andere online marketingactiviteiten voor Tuincentrum.

Samen voor goud

In de jaren dat we samenwerken met Tuincentrum is de groei jaarlijks positief. In 2020 is de groei zelfs met 65% toegenomen. Een fantastisch jaar waarin goed zichtbaar is hoe groot de potentie van tuincentrum.nl is. Planten zijn populair. De concurrentie is groot in deze business, maar de groei zet nog steeds goed door.

De impact van seasonality

Door het grote aanbod van Tuincentrum.nl is het aantal campagnes, dat tegelijkertijd actief is, enorm. En vooral in het hoogseizoen is het een grote uitdaging om de tientallen verschillende campagnes managen. De Google ads, Bing Advertising ads, affiliate en display campagnes zijn in meerdere groepen ingedeeld zodat deze beter te beheren zijn.

Als toevoeging krijgen alle campagnes parameters mee, die we inzichtelijk maken met een slim Google Data Studio dashboard. Zo heeft Tuincentrum realtime inzicht in de data van deze campagnes.

Vooral in het hoogseizoen is het van belang om op dagbasis de resultaten inzichtelijk te hebben. We hebben ook op dagbasis inzicht in de kosten dankzij de tool funnel.io. Deze tool haalt dagelijks alle kosten op bij alle kanalen en geeft deze weer in Google Analytics. Dat stelt ons in staat om snel bij te sturen en de kosten-opbrengst verhouding te managen.

Wat onze specialist Michel zegt:

“Tuincentrum groeit enorm. Met een uitbreiding naar België en Duitsland zal het bedrijf alleen maar groter worden. Een heel mooi account waar we 50+ campagnes draaien. Door de fijne samenwerking met Tuincentrum is er ook veel ruimte om mee te denken over nieuwe kansen.”

De samenwerking tussen Tuincentrum en Fosby

“Met vier Fosby marketeers gaan we iedere dag de uitdaging aan om meer transacties voor de webshop te realiseren. We hebben regelmatig meetings en bijna dagelijks contact per telefoon. We zien voldoende uitdagingen in deze concurrerende markt. We hebben al vanaf de start een hele fijne samenwerking. Tuincentrum geeft ons veel ruimte om mee te denken en alle marketingactiviteiten optimaal in te zetten.”

– Steven, Online Marketeer bij Fosby

Wil je weten of wij meer uit jouw online marketing kunnen halen? Neem contact op voor advies!

Paracentrum Texel

Paracentrum Texel

Bij Fosby leggen we de lat graag hoog. En soms moet je een beetje risico nemen om resultaten te behalen. Dat alles komt mooi samen bij het werken voor Paracentrum Texel. Je springt letterlijk uit een vliegtuig en krijgt er enorme een kick voor terug. Samen zorgen we voor succesvolle campagnes en nieuwe records voor échte hoogspringers. En dat al 15 jaar!

Paracentrum Texel is in 1969 opgericht. Rechthoekige parachutes bestonden niet, de ronde parachute was de norm en de vrije val alleen voor zeer ervaren springers. Paracentrum Texel is al decennialang het hart van de nationale- en internationale springwereld. Duizenden cursisten hebben hier hun brevetten gehaald en duizenden ervaren springers komen regelmatig om hun techniek te verbeteren, boogies (springfestijn) te springen of mee te doen aan wedstrijden.

Voor Paracentrum Texel was online marketing in 2005 nog onbekend, maar het werd wel gezien als hét middel om het aantal recreatieve springers te vergroten. Dat was de start van de samenwerking en de afgelopen 15 jaar is deze samenwerking steeds intensiever geworden. Inmiddels zijn wij door de fijne samenwerking ook ieder jaar met het Fosby team op Texel te vinden en maken de Fosby medewerkers een duosprong.

Hoe we het hebben aangepakt

De eerste sprong met Google Ads

Al vanaf 2005 zijn we actief met online campagnes voor Paracentrum Texel. Sindsdien zetten wij al campagnes op die ieder jaar opnieuw zorgen voor naamsbekendheid en records in tandemsprong-reserveringen.

Het effect van een betere vindbaarheid bij Google werd direct in het eerste jaar al zichtbaar. Het aantal boekingen voor duosprongen groeide in het eerste jaar met tientallen procenten. En dit waren niet alleen mensen die al op Texel waren, maar ook mensen die speciaal naar Texel kwamen voor een duosprong.

Campagnes blijvend optimaliseren

In Google Ads halen we steeds de top in de Google zoekresultaten. Samen met Paracentrum Texel bekijken we iedere maand de doelstellingen en optimaliseren we onze campagnes. Zo hebben we ieder jaar blijvend groeiende resultaten en verbreken we continu records.

Voor Paracentrum Texel is de zomer het absolute hoogseizoen. Dit is de belangrijkste periode om nieuwe springers te werven. Onze focus in de campagnes gaat dan voornamelijk naar de tandemsprong (of duosprong). In het laagseizoen draaien we ook campagnes voor de rondvlucht boven texel en de opleidingen die er bestaan om zelf te kunnen springen. 

Paracentrum Ameland en Zeeland

Met de uitbreiding van locaties konden we de samenwerking verder intensiveren. We voeren ook campagnes uit voor de locaties Ameland en Zeeland. 

Gebroken records

We willen voor Paracentrum Texel ieder jaar records blijven breken. Daarom kijken we ook op strategisch niveau veel mee met het bedrijf. Zo was het in 2020 zinvol om in te zetten op de verkoop cadeaubonnen omdat fysieke sprongen tijdelijk niet mogelijk waren door COVID-19. Daarnaast proberen we jaarlijks een aantal records te breken, zoals:

Campagnes voor de hoogste sprong

Naast de SEA activiteiten zijn we al snel SEO in gaan zetten. Dit bleek al snel succesvol en we zagen dat ook de betaalde campagnes, zoals de remarketing campagnes, beter gingen presteren. Inmiddels hebben we op veel belangrijke zoekopdrachten een toppositie in Google en zien we het aantal boekingen uit het organische kanaal jaarlijks stijgen.

Wat onze specialist Denice zegt:

“Ieder jaar breken we weer het bestaande record. Paracentrum Texel is natuurlijk afhankelijk van verschillende factoren, zoals bijvoorbeeld het weer. Daar spelen we dan ook direct op in. We hebben wekelijks overleg met elkaar om lopende campagnes te optimaliseren of met nieuwe campagnes in te spelen op de actualiteiten.”​

Denice-uitsnede

Paracentrum Texel over de samenwerking

“Samen met Fosby genereren we een een constante stroom van bezoekers naar onze website. Deze samenwerking ervaren wij niet alleen als prettig en persoonlijk, maar nog belangrijker: het leidt tot zichtbare resultaten en een hogere omzet.”

Jan Boyen, directeur bij Paracentrum Texel

Wil je weten hoe wij jouw bedrijf met marketing kunnen laten groeien? Neem contact op voor vrijblijvend advies!

Drogist

Drogist

Hoe fijn is het om de meest ideale domeinnaam in jouw branche te bezitten: drogist.nl. Dat vraagt om een professionele webshop als aanvulling op de al bestaande winkels in Zeeland.

Mede dankzij de perfecte domeinnaam was de webshop al snel goed vindbaar in de organische resultaten en dat smaakte naar meer. De stap naar betaalde advertenties was een logische en zo begon in 2009 de samenwerking tussen Drogist.nl en Fosby.
Wat onze specialist Arjan zegt:

“Bij drogist.nl hebben we veel practices opgedaan en ook veel best practices toe kunnen passen. Het is een heel uitgebreid account. We gebruiken heel veel verschillende kanalen, campagnes en tools. Het is een continue zoektocht naar groei en records en dat maakt het zowel uitdagend als interessant.”

Arjan-uitsnede

Hoe we het hebben aangepakt

De eerste stap, Google Ads inzetten

De inzet van Google Ads (toen nog Google AdWords) was het meest logische begin. Maar waar begin je als een webshop 300 verschillende merken (anno 2021 zijn dit er overigens meer dan 1000) voert? Gelukkig hadden we al de nodige ervaring met het geautomatiseerd opzetten van campagnes en konden we binnen afzienbare tijd voor veel merken tekstadvertenties genereren.

De impact van Product Listing Ads

De voorganger van het huidige Google Shopping, PLA (Product Listing Ads) kwam in 2012 in Nederland beschikbaar. Als een van de eerste adverteerders in Nederland kon drogist.nl hier gebruik van maken. De impact van deze vorm van adverteren zorgde voor een nieuwe kijk op de business. Vanaf dat moment zijn we dan ook gaan sturen op geheel andere KPI’s en zagen we de groeicijfers steeds rooskleuriger worden.

Van PLA naar geavanceerde Shopping campagnes

Een kleine 10 jaar ervaring met Google Shopping campagnes heeft als resultaat dat er vandaag de dag voor Drogist.nl tientallen verschillende geavanceerde Shopping campagnes actief zijn. Met behulp van scripts en regels automatiseren we veel acties. Wordt het morgen warmer dan 23 graden? Dan krijgen alle campagnes voor zonnebrandproducten automatisch een boost.  

De effectiviteit van alle Shopping campagnes wordt mede veroorzaakt door een state-of-the-art inrichting van de Channable omgeving. En de rapportage maken we met behulp van Google Data Studio. Zo houden we op dagelijkse basis grip op de resultaten en kunnen we gemakkelijk bijsturen wanneer dat nodig is. 

Award-winning samenwerking

Als kroon op de fijne samenwerking hebben Fosby en Drogist.nl in 2020 gezamenlijk een Bing Advertising award gewonnen. De uitstekende samenwerking werd beloond met een “EMEA Client Partnership of the Year” award.

Samen records breken

Naast alle werkzaamheden rondom Google Ads en marketplaces zijn we ook actief als strategisch partner.

Hierin adviseren wij Drogist.nl in toekomstige plannen zoals het aanhaken van een nieuwe webshopbouwer. Daarnaast zijn we ook actief met email marketing en social media campagnes. Zo kunnen we in de toekomst nog meer records breken.

Drogist.nl over de samenwerking

Fosby ondersteunt ons met al onze marketingkanalen en zorgt ervoor dat ieder kanaal rendabel draait. Ieder jaar maken we samen een mooie groei door, en passen we ons aan in deze concurrerende markt door steeds weer nieuwe ideeën, experimenten en tools toe te passen om te blijven groeien.

Na jarenlange samenwerking is Fosby een onmisbaar deel van ons bedrijf geworden.“

Jacco Luijk, eigenaar Drogist.nl

Wil je weten of wij meer uit jouw online marketing kunnen halen? Neem contact op voor een vrijblijvende audit. +31 318 – 49 53 67