0318 - 49 53 67info@fosby.nl
  • Home
  • Diensten
  • Klanten
  • Over Fosby
  • Partners
  • Vacatures
  • Contact
  • Gratis analyse
Fosby Online Marketing
Bekijk onze partners
Bekijk onze partners

De toekomst van mobiel adverteren

Home / Geen categorie / De toekomst van mobiel adverteren
10
2016 is het jaar dat mobiel hét reclame-instrument is. In Engeland verwachten ze dat in 2016 het reclamebudget van mobiel het budget van televisiereclame overstijgt. Nederland volgt naar verwachting twee jaar later, maar met de volgende acht trends zal het dit jaar flinke sprongen nemen.

Mobiel is het internet

Mobiel is niet langer een hulpstuk van het internet dat je alleen gebruikt terwijl je staat te wachten op de trein of als je geen pc voor je hebt. Een pc kan je namelijk niet lopend of staand gebruiken. Ook niet op elke locatie, want je bent beperkt tot een WiFi-verbinding. Het is dus niet mobiel dat beperkt is, maar juist de pc.

Daarom wordt mobiel de enige manier waarop mensen het internet gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan sociale media (Facebook en LinkedIn), bankzaken (ING en Twype), online boodschappen bestellen (Albert Heijn app en Picnic), eten bestellen (Thuisbezorgd en Foodora) of andere producten(Bol.com app). Zodra de app goed genoeg werkt op mobiel, gebruikt de consument alleen de app nog.

Mobiele video is aandacht

Met apps zoals YouTube, Instagram, Vine en Snapchat bekijken we fors meer video’s op smartphone. In 2015 spendeerden we 68 procent van onze mobiele data aan het bekijken van video’s. Met de groei van mobile video, groeit ook mobiele video advertising.

Video advertenties zijn vaak effectiever dan statische banners. Zo blijkt bijvoorbeeld dat mobiele advertenties met video meer app downloads genereren dan standaard banners. Allereerst zijn ze minder saai, daarnaast kan een adverteerder zijn merkverhaal beter neerzetten. Ook gebruikers weten na afloop van de video precies wat ze moeten doen als ze meer informatie willen, namelijk klikken.

m-commerce

Vanaf 2016 zal de invloed van mobiele apparaten zich uitstrekken over het hele aankoopproces van een consument. Het begint met het zoeken van informatie over het product, reviews lezen, prijzen checken en dit jaar sluiten we het proces steeds vaker af met een aankoop via smartphone.

Uit de Mobile Payments index van Adyen blijkt dat al in het eerste kwartaal van 2015 het aantal betalingen via smartphone in Nederland steeg van 16,3 procent naar 18,9 procent. Adyen verwacht dat in het Verenigd Koninkrijk het percentage mobiele transacties media 2016 al boven de 50 procent komt. Hoewel Nederland nog achter loopt, is de verwachting dat mobiel betalen een flinke inhaalslag maakt in 2016. Uit gegevens van Adyen blijkt namelijk dat Nederlanders de voorkeur te geven aan de smartphone om online te betalen.

Een verklaring hiervoor is dat de gebruikservaring van apps inmiddels zo goed is dat de koopervaring op mobiel niet meer onder doet voor die op desktop. Door bijvoorbeeld de integratie van mobiel bankieren in verschillende apps is betalen op mobiel nu eenvoudiger dan op desktop.

Bron: Emerce

fosby houdt alle mobiele ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en signaleert kansen en oplossingen voor merken. Wij geven advies en verzorgen de implementatie van mobiele platforms in uw marketingmix. Bent je benieuwd wat de mogelijkheden zijn op het gebied van mobiele marketing voor jouw merk of website? De internetmarketing specialisten van fosby helpen je graag met het opzetten van een mobiele campagne. Neem contact op voor meer info!
Neem contact op!

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Een vraag? Of vastgelopen in eigen denken? Geen paniek!

Soms heb je gewoon iemand nodig die vraagstukken en huidige bedrijfsprocessen opnieuw tegen het licht houdt.

Wij nodigen je uit voor een inspirerende kennismaking.

Naam

E-mail *

Onderwerp

Laat een bericht achter

Back to Top
Recent Posts
  • Betere inzichten in jouw bedrijfsprestaties met Google data studioBetere inzichten in jouw bedrijfsprestaties met Google data studio
  • Microsoft Advertising Partner AwardsMicrosoft Advertising Partner Awards
  • LinkedIn Persona’sLinkedIn Persona’s
  • Klantcase Tuincentrum.nlKlantcase Tuincentrum.nl
  • Home
  • Diensten
  • Klanten
  • Over Fosby
  • Partners
  • Vacatures
  • Contact
  • Gratis analyse

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze updates op het gebied van online marketing.

 
Label
 
 
  • Fosby
  • Kosterijland 50, 3981 AJ Bunnik
  • 0318 - 495367
  • info@fosby.nl
Voeg 06 – 468 166 30 toe aan je contactenlijst om je vraag direct via WhatsApp te stellen.
Copyright © 2020 Fosby | Kosterijland 50, 3981 AJ Bunnik | Telefoon: 0318-495367