
Feedmarketing is het geautomatiseerd doorzetten van je website productdatabase naar verschillende platformen en vergelijkingssites, zoals Beslist, Marktplaats en Google Shopping. Voor webshops met een groot assortiment is het handmatig beheren van deze advertenties vaak zeer arbeidsintensief en daardoor praktisch onmogelijk. Door realtime, geautomatiseerd productinformatie te exporteren blijft je productaanbod altijd actueel. Wij gebruiken voor onze klanten de diensten van DataFeedWatch, om de informatiestroom naar deze kanalen te beheren.
Datafeed, je digitale catalogus
Via social media, vergelijkingssites en/of kortingssites; vandaag de dag is het voor een webwinkel van essentieel belang dat elk product via een derde partij gemakkelijk en snel kan worden gevonden. Ben je een adverteerder en wil je je producten via verschillende websites verkopen? Dan kun je een digitale catalogus maken, zodat derden jouw producten ook kunnen aanbieden. Zo’n digitale catalogus heet een product datafeed. fosby beheert en optimaliseert datafeeds voor verschillende soorten klanten. Met conversiestijging als resultaat.
Tijdrovende klus
Elk kanaal stelt aparte eisen aan hoe een datafeed er precies uit moet zien en welke informatie deze moet bevatten. Denk hierbij aan levertijd, voorraad, kleuren, prijzen etc. Een aparte datafeed voor elk kanaal bouwen en optimaliseren is dus een tijdrovende klus. Tijd die wij als online marketeers liever gebruiken om voor onze klanten het ROI te verbeteren.
DataFeedWatch een slim hulpmiddel
Gelukkig zijn er slimme tijdbesparende oplossingen beschikbaar die het (virtuele) leven aangenamer maakt. De Nederlandse leverancier DataFeedWatch is een betrekkelijk onbekende naam omdat het vooral in de Verenigde Staten actief is. In deze tool kunnen wij in één (online) omgeving jouw producten uit je webshop uploaden om vervolgens per gewenst kanaal een perfect geoptimaliseerde datafeed genereren. Bovendien biedt DataFeedWatch de mogelijkheid om eenvoudig data toe te voegen om bijvoorbeeld krachtigere titels en/of beschrijvingen te maken.
Daarnaast worden wijzigingen in je shop (denk aan voorraad, prijzen, staat, content) direct in je feed aangepast. Ook kun je DataFeedWatch koppelen aan Google Analytics om de resultaten per product per kanaal positief te beïnvloeden.
Recent Posts